عریان و پوست کنده - از هر دهن سخنی

عکس ها٬ کلیپ ها و مطالب پوست کنده از سرتا سر جهان

عریان و پوست کنده - از هر دهن سخنی

عکس ها٬ کلیپ ها و مطالب پوست کنده از سرتا سر جهان

دبی؛ رشد و شکوفایی با سرعت شگفت‌آور


دبی خیره کننده، مفرح و کمی فراواقعی است. از شن و آفتاب و خرید برخواسته، آنچه دیروز شهرﻯ کوچک و آرام با خانه‌هاﻯ حیاط دار گچی مرجانی ساخته تجار پارسی و خانه‌هاﻯ نخلی ماهیگیران و غواصان مروارید بود، امروز، آسمانخراش‌هایی درخشان و بازارهاﻯ مدرن پوشاک و عطریات و محصولات بهترین تولید‌کنندگان جهان است.
شجاعت رهبران شهر ستودنیست؛ ساخت هتل‌ها در دریا، ایجاد جزایر مصنوعی وسیع با ۱۲۰ کیلومتر ساحل جدید، پیست اسکی مسقف با برف مصنوعی و دو تله‌سیژ... ساخت فرودگاه بین‌المللی ستایش شده در ۱۵ سال.
دبی در چند ساله اخیر مقصد جهانگردﻯ بسیارانیست، این محبوبیت از طریق سیاست‌هاﻯ لیبرال (با توجه به استاندارد‌هاﻯ منطقه) و امنیت عالی کسب شده است. دبی استراحتی کوتاه براﻯ خرید، حمام آفتاب، غذاﻯ خوب، تماشاﻯ کنسرت‌ها و رویداد‌هاﻯ ورزشی و حتی برخی لذت‌هاﻯ گناه‌آلود است!


 

.: معرفی
دُبی یا دوبی یکی از امیرنشین‌های هفت‌گانه امارات متحده عربی است. دبی بیشترین جمعیت را در میان این هفت امارت دارد و دومین امارت بزرگ آن، و با تنها ۵ درصد از مجموع وسعت خاک امارات عربی متحده (۴٬۱۱۴ km²) بعد از بزرگترین امارت ابوظبی (۶۷٬۳۴۰ کیلومتر مربع) با بیش از ۸۵ درصد از کل مساحت امارات متحده عربی می‌باشد. امیرنشین دبی در جنوب کشور ایران و در حاشیه خلیج فارس قرار دارد و جزئی از کشور امارات متحده عربی است. بسیاری از مردم ایران برای تجارت و تفریح به دبی سفر می‌کنند.
دبی از دیگر امارت‌های امارات متحده عربی متمایز می‌باشد از این لحاظ که درآمد نفت آن تنها ۶٪ از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد و اکثر درآمد امارت دبی از منطقه آزاد جبل علی، فروش ملک به اتباع خارجی در مناطق آزاد، اعطای اقامت، صدور مجدد کالا، ترانزیت مسافر و کالا و همچنین قسمت بزرگی نیز از گردشگری و دیگر خدمات مالی و تجاری تشکیل می‌گردد. تأسیسات و پیشرفتهای زیاد در صنایع و فعالیتهای مختلف در دبی باعث شده تا توجهات جهانی را در تمام زمینه‌ها و پروژه‌ها جلب کند، از جمله رویدادهای ورزشی و همایش‌ها.
 

.: ناموجه تسمیه و اصل نام « دبی » از دو حرف (د) و (با) تشکیل شده، یعنی (دبا) « دُبا » نام نوعی ملخ کوچک است قبل از اینکه بال در آورد، این نوع ملخ در زمان گذشته در این منطقه وجود داشته، به همین جهت نام منطقه را (دُبا) گذاشته بودند که به مرور زمان به (دبی) تبدیل شده‌است. مدتی هم این شهر «الوصل» نامیده می‌شد.
در فارسی برخی به‌نادرست و به خاطر آوانویسی از روی زبان‌های اروپایی نام این شهر را «دوبی» نوشته‌اند.

.: تاریخچهٔ دبیدبی تا قبل از سال ۱۸۳۳ میلادی دهکده ای از توابع مشایخ ابوظبی بوده‌است، در سال ۱۸۳۳ شیخ مکتوم بن بطی آل مکتوم به همراه ۸۰۰ نفر از خویشاوندان و وابستگان وهمراهان خود، از امارت ابوظبی به این دهکده می‌کوچند واز آن تاریخ دوران حکمرانی قبیلهٔ آل مکتوم، وتأسیس امارت دبی آغاز می‌شود. قبل از این تاریخ دبی یک روستای کوچک بیش نبود وهیچ امتیازی از سایر روستاهای اطراف خود نداشته بود.
نسبت قیبلهٔ آل مکتوم به قبیلهٔ آل بوفلاسه یکی از فروع قبائل بزرگ (بنی یاس) می‌رسد. وأصل نام این قبیله از نام «فلاسة» (خواهر فلاح بن هلال الیاسی جد آل نهیان) حکام امارت ابوظبی گرفته شده‌است. تاریخ نویسان چنین نوشته أند که «فلاسة» (خواهر فلاح آل نهیان) به ازدواج پسر عموی خود (راشد بن عامر بن هلال الیاسی) در می‌آید، وصاحب چند پسر می‌شوند که به (الرواشد) معروف می‌شوند. و از آنجائیکه «فلاسة آل نهیان» از شخصیت برجسته‌ای بین عشیرهٔ خود برخور دار بود و از نفوذی قوی برخوردار بود، فرزندانش نام آل بوفلاسه برخود می‌گیرند وبه قبیلهٔ «آل بوفلاسه» مشهور می‌شوند، نسب به نام مادرشان فلاسة آل نهیان. و قبیلهٔ بنی یاس از چند قبیلهٔ بزرگ تشکیل یافته بود وبه نام ( حلف بنی یاس ) «پیمان بنی یاس» معروف بود. که بیشتر آنان از قبیلهٔ (فضاعه) نوادگان و عموزادگان (یاس) بودند، که جد مستقیم ( آل نهیان ) و ( آل مکتوم) می‌باشد. قبیلهٔ بنی (یاس) از نفوذ وتمیز خاصی در منطقه برخوردار بوده‌اند، ودر قیام اتحاد دولت امارات متحده عربی نقش مهمی داشته أند.
 

.: زبان و دینزبان رسمی عربی است اما انگلیسی، هندی، اردو، مالایی و تمیل نیز بصورت گسترده صحبت می‌شود. اسلام، مذهب و دین رسمی می‌باشد. تعداد زیادی هندی و سیک و مسیحی در دبی وجود دارد. گروههای غیر مسلمان می‌توانند خانه‌ها و عبادتهای خودشان را داشته باشند. درحالیکه دولت امارات متحده مجوز قانونی به گروههای مذهبی نمی‌دهد، ممکن است برخی از امارتها استقلال داخلی به برخی از مذاهب بدهند. برای مثال در دبی مجوز قانونی به کلیسای مسیح مقدس نوین داده شده. دبی نیز تنها امارتی است که معابد هندو و گوردوارا (معابد سیک‌ها) دارد. طبق سرشماری اخیر افراد ملت هندوستان بیشترین جمعیت مستقر در دبی را تشکیل می‌دهند. گروههای غیر مسلمان، کمکهای نقدی را تنها می‌توانند از بین خود جمع آوری کرده و یا از خارج دریافت کنند و می‌توانند در ملا عام دینشان را تبلیغ کنند. اما از دین برگشتن یا توزیع نشریات مذهبی به شدت خلاف قانون بوده و علاوه بر جریمه نقدی و پیگرد قانونی، به خاطر رفتار توهین آمیز به آئین اسلام، فرد مجرم را از کشور اخراج می‌کنند.

.: جاذبه‌هاخرید مهمترین جاذبه دبی است؛ درواقع دبی بهشت خریداران است، تعداد بیشمار مراکز خرید و تنوع محصولات دل هر خریداری را شاد می‌کند. اجراهای موسیقی گوناگون، امکانات ورزشی و تفریحی متنوع، و هتل‌های دیدنی نیز بخشی دیگر از جذابیت‌های دبی را تشکیل می‌دهند. وجود کنسولگری ایالات متحده در شارجه نیز خود به تنهایی یکی از انگیزه‌های سفر ایرانیان به دبی است. علاوه بر این‌ها، عجایب دنیای جدید نیز به جلب سیاحان کمک می‌کنند؛ جزایر مصنوعی، رستوران‌های زیر آب و مرتفع‌ترین برج جهان.
 

.: برج خلیفه (دبى)

برج خلیفه آسمانخراشی است که در شهر دبی در امارات متحدهٔ عربی قرار دارد. این برج با ۱۶۰ طبقه و ارتفاع ۸۲۸ متر، در حال حاضر عنوان بلندترین سازه ساخته شده به دست بشر را به خود اختصاص داده‌است. برج خلیفه در روز چهارم ژانویهٔ ۲۰۱۰ گشایش یافت.
این برج در خیابان شیخ زاید در دبی واقع شده و دارای بخش‌هایی با کاربردهای تفریحی، مسکونی، تجاری و اداری می‌باشد و بخشی از آن نیز به عنوان هتل درنظر گرفته شده‌است.

وب سایت:
http://www.burjduba i.com


.: پارک آب وایلد وادى

هیچ روشى براى فرار از گرمای دبى بهتر از رفتن به وایلد وادى نیست. این پارک آبى محبوب بچه‌ها و بزرگتر‌هاست. مجموعه‌اى از امکانات تفریحى و ورزشى چون موج سوارى. یکى از مهیج‌ترین امکانات آن Jumeirah Sceirah است.

آدرس: امارات متحده عربی، دبی، جمیرا، جاده جمیرا
تلفن: ۳۴۸ ۴۴۴۴ (۴ ۰۰۹۷)
ساعات کار: نوامبر تا فوریه ۱۱:۰۰ تا ۱۸:۰۰ / مارس تا مى و سپتامبر تا اکتبر ۱۱:۰۰ تا ۱۹:۰۰ / ژوئن تا آگوست ۱۱:۰۰ تا ۲۱:۰۰
بهاى بلیط: بزرگسالان ۱۸۰ درهم / کودکان زیر ۱۱۰ سانتى‌متر قد ۱۵۰ درهم.
وبسایت: www.wildwadi. com 
نکته: در هنگام استفاده از Jumeiran Sceirah پاهاى خود را جمع کنید و دیگر شناگران همراه خود را بگیرید.


.: هتل برج العرب

عموماً به عنوان اولین هتل ۷ ستاره جهان شناخته مى‌شود اما هتل ۵ ستاره دولوکس است. این ساختمان بادبان شکل نماد دبى و یکى از پر امکانات‌ترین هتل‌هاى جهان است، ۳۲۱ متر ارتفاع دارد و در جزیره‌ای مصنوعی ۲۸۰ متر دورتر از خشکی بنا شده‌ است. کوچکترین اتاق هتل برج‌العرب ۱۶۹ و بزرگترین اتاق آن ۷۸۰ متر مربع مساحت دارند. هفت طبقه از این هتل به صورت آکواریوم در زیر دریا وجود دارد. اگر مى‌خواهید در برافراشته‌ترین هتل جهان با لوکس‌ترین و مجهز‌ترین امکانات اقامت کنید نباید هرگز از خود بپرسید که آیا ارزش بهایى که مى‌پردازید را دارد یا نه. اگر به دنبال یک هتل ۵ ستاره در جمیرا مى‌گردید به جستجو ادامه دهید. اما اگر به دنبال تجربه‌اى یک بار براى همیشه در زندگى خود هستید اجازه دهید تا رولزرویس به آرامى شما را تا ورودى هدایت کند. گرچه ساختمان نمایى مدرن دارد اما به خود آمادگى دهید تا چشمانتان میزبان جشن مبهوت‌کننده فضاى پرزرق و برق عربى شود. ۲۰۲ سوییت دو طبقه رویایى و هرکدام با نمایى دل‌انگیز میزبان خاطره‌انگیز‌ترین اوقات براى شماست.

آدرس: امارات متحده عربی، دبی، جمیرا، جاده جمیرا
تلفن: ۳۰۱ ۷۷۷۷ (۴ ۰۰۹۷)
وبسایت: www.burj-al- arab.com 
بهاى اتاق: از ۷0 دلار به بالا


.: مرکز خرید امارات

بزرگترین مرکز خرید (پاساژ) دنیا در خارج از ایالات متحده، بیش از ۲۰۰ فروشگاه، سینماها، و مرکز آسمان دبى. شعبات گران‌قیمت‌ترین مارک‌هاى دنیا و رستوران‌ها و کافه‌هاى بسیار. هتل کمپینسکى با رستوران‌هایى که مجوز سرو مشروبات الکلى را دارند به این مرکز خرید متصل است. یک هایپرمارکت بسیار عظیم نیز در کنار آن است. فروشگاه‌هاى عرضه سوغات خاورمیانه و عربى نیز در طبقات فوقانى هستند.

آدرس: امارات متحده عربی، دبی، جاده شیخ زاید
تلفن: ۴۰۹ ۹۱۰۰ (۴ ۰۰۹۷)
وبسایت: www.malloftheemirat es.com 
ساعات کار: کلیه ایام سال (بجز رمضان): یک‌شنبه تا چهارشنبه ۱۰ صبح تا ۱۰ شب، پنج‌شنبه تا شنبه ۱۰ صبح تا ۱۲ شب. / ماه رمضان: یک‌شنبه تا چهارشنبه ۱۰ صبح تا ۱ پس از نیمه شب.


.: منطقه بستکیه

بادگیرهاى عربى برافراشته در کنار آب. جایى جادویى براى گشت و گذار، فضایى محسور کننده.
آخرین بازمانده‌هاى آنچه زمانى دبى قدیم بود، بنای این محله توسط ایرانیان مهاجر از شهرستان بستک استان هرمزگان از سال ۱۸۹۰ به بعد صورت گرفته است. شغل اصلی ساکنان آن صید مروارید بود. در دهه نود میلادی اکثر ساکنان منطقه خانه‌های خود را به دولت دبی فروختند و در اواخر همان دهه دولت دبی اقدام به بازسازی و ترمیم ساختمان‌ها به سبک سنتى کرد و به همراه آن نگارخانه‌ها و کافه‌هایی نیز در آن گشایش شده است. هتل‌هایی نیز با در‌های کوتاه در این منطقه بنا شده. بستکیه میزبان چندین بنای مهم نیز هست؛ قلعه الفهیدی، کهن‌ترین بنا در دبی برجای‌مانده از دهه ۱۷۸۰، بیت‌الوکیل، اولین ساختمان اداری در دبی، گالری مجلس، مرکز مطالعات فرهنگی شیخ محمد، و گالری هنری XVA. جایی دلپذیر برای یک پیاده‌روی فرح‌بخش برای علاقه‌مندان به هنر و فرهنگ.
آدرس: امارات متحده عربی، دبی، شرق سوق بور دبى

 

نظرات 1 + ارسال نظر
اگهی90 سه‌شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:25 ب.ظ http://www.agahi90.com

درج اگهی استخدام
درج اگهی رایگان
کالا و خدمات خود را به رایگان معرفی نمایید
اگهی 90
www.agahi90.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد