عریان و پوست کنده - از هر دهن سخنی

عکس ها٬ کلیپ ها و مطالب پوست کنده از سرتا سر جهان

عریان و پوست کنده - از هر دهن سخنی

عکس ها٬ کلیپ ها و مطالب پوست کنده از سرتا سر جهان

اگر

اگر روزی دشمن پیدا کردی، بدان در رسیدن به هدفت موفق بودی!
اگر روزی تهدیدت کردند، بدان در برابرت ناتوانند!
اگر روزی خیانت دیدی، بدان قیمتت بالاست!
اگر روزی ترکت کردند، بدان با تو بودن لیاقت می خواهد.

بزرگترین دزدی قرن بیستم!

بزرگترین دزدی قرن بیستم!

فکر می کنید بزرگترین دزدی قرن بیستم چه بوده است؟ طلا؟ الماس و جواهرات؟ پول؟ نفت؟ حدس شما چیست؟
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

در حالیکه همه مردم و همه جهان فقط نظاره می کنند!

زن و مرد

زن و مرد

زن یعنی نـاز ... مرد یعنی نیــاز ...

مرد یعنی غرور، زن یعنی شکست غرور ... مرد یعنی باید ، زن یعنی شاید ...

مرد یعنی آری،زن یعنی گاهی...مرد یعنی حتما ، زن یعنی هرگز ...

مرد یعنی اصرار ، زن یعنی انکار ... مرد یعنی بودن ، زن یعنی فنا ...

مرد یعنی دیدن ، زن یعنی چشم فرو بستن ...

مرد یعنی دم، زن یعنی باز دم...

مرد یعنی منطق ،زن یعنی احساس...

مرد یعنی حکومت ،زن یعنی اطاعت ...

مرد یعنی سخاوت ،زن یعنی صداقت...

مرد یعنی رهایی،زن یعنی تسلیم ...

مرد یعنی شرافت،زن یعنی نجابت... مرد یعنی نهایت ،زن یعنی بدایت...

مرد یعنی خشونت ،زن یعنی لطافت... مرد یعنی غیرت ، زن یعنی عزت ...

مرد یعنی من،زن یعنی ما... مرد یعنی صلابت،زن یعنی قداست ..


مرد یعنی  پیمودن ، زن یعنی صبوری...مرد یعنی اکنون،زن یعنی فردا...

مرد یعنی ساختن ،زن یعنی سوختن...مرد یعنی رهبر،زن یعنی راهبر ...

مرد یعنی دلدار ،زن یعنی دلداده... مرد یعنی خواستن ،زن یعنی کاستن .

مرد یعنی ربودن،زن یعنی کشش ...مرد یعنی بیارام ،زن یعنی بیاسای...

مرد یعنی یک جرعه هوس،زن یعنی جام لبریز نفس...

مرد یعنی شوهر ،زن یعنی همسر ..

مرد یعنی سالار ، زن یعنی ره سپرده به دامان یار...


مرد یعنی نیمی از وجود ، زن یعنی نیمه دیگر ...

مرد یعنی پدر ، زن یعنی مادر ...

و اما با اینهمه معانی بی انتهای دشت آشنایی ،

مرد یعنی انسان یعنی دریای احساس یعنی دوست داشتن جاودانه

 یعنی تکیه گاه وجود یعنی آرامترین خلقت ..

و زن یعنی آرامگاه خلقت یعنی از سر تا پای ایثار

و مرد یعنی واژه ی غیرت و مردانگی یعنی هستن ..شدن و گشتن

و زن یعنی مهر و وفای بی کرانه یعنی انس و صفای خالصانه

 یعنی امید بخش روزهای آینده یعنی همراه و همدم تنهایی ها و غربت

و همسفر راه پررمزو راز زندگی و در یک کلام مرد یعنی پدر برای آنکه در باغ

عشق و وفا و صفایش در دامانت خواهد بالید

و مرد یعنی تنها یک واژه و آنهم مرد ...

و زن یعنی تنها یک واژه و آنهم عشـق ...

این....؟؟؟؟

در حال حاضر بیش از 6 میلیون اختراع وجود دارد که توماس ادیسون با 1093 اختراع رکورد دار این زمینه است.

- نور می تواند دور کره زمین (خط استوا) را 7.5 بار در 1 ثانیه طی کند.

- الکترون معنای یونانی کهربا است. کهربا ماده ای است که در هنگام سایش به پارچه پشمی باردار شده و خرده های کوچک کاه را جذب می کند. این ربایش به علت نیرویی مرموز اتفاق می افتد که یونانیان آن را الکتریسیته نامیده اند.

- یکی از شدیدترین نعره ها در بین حیوانات، به شیر آفریقایی تعلق دارد. صدای نعره آنها تا سه کیلومتری شنیده می شود. اسب آبی هم جزو حیواناتی است که دارای نعره بلندی می باشد ، تا آنجا که حیوانات آبی در زیر آب نعره آنها را می شنوند ولی با همه این اوصاف، شدیدترین نعره ها متعلق به وال ها می باشد. آنها می توانند نعره ای معادل دویست دیسیبل تولید کنند. این نعره از صدای موتور یک جت نیز بیشتر است.


- شهر ممنوع واقع در پکن در کشور چین بزرگ ترین قصر پادشاهی جهان است. این قصر شامل هفده قصر و پنج تالار می باشد.

- وقتی یک نوزاد در حال گریه است، با صدای ش..ش.. شما آرام خواهد شد و این به این دلیل صدای آبی است که اطراف نوزاد را در دل مادر گرفته است.در ضمن این یکی از دلایلی است که نشان می دهد چرا صدای ساحل دریا به انسان آرامش می دهد.

- وقتی یک سیب گندیده را بین سیب های سالم قرار می دهیم، بقیه سیب ها هم می گندند. دلیل این است که سیب گندیده یک نوع گاز ﴿ethylene) از خود منتشرمی کند که باعث گندیدن بقیه سیب ها می شود.

- گرمی تابستان به دلیل نزدیکی زمین به خورشید نیست بلکه به علت 23.5 درجه کجی زمین است.


- لایه ازن فقط به اندازه دو سکه که بر روی هم قرار بگیرند، ضخامت دارد.

- اگر سوراخی به مرکز زمین زده و از این سر تا آن سر کره زمین را بکنیم و سنگی را در این سوراخ رها کنیم، سرعت سنگ با رسیدن به مرکز زمین زیاد گشته و با گذشتن از مرکز کم می شود.


- علت شوری آب دریا این است که قسمتی از نمک موجود در آن از طریق فعالیت های آتشفشانی زیر آبی وارد آب می شود اما قسمت اعظم این نمک مربوط به فرسایش پوسته زمین یا خاک است. املاح معدنی موجود در خاک در آب باران حل شده و از طریق رودخانه ها به دریاها منتقل می گردند. زمانی که بر اثر تابش نور خورشید قسمتی از آب دریا بخار می شود، نمکی که در آن وجود دارد، بر جای می ماند و این امر باعث می گردد که تراکم نمک موجود در آب افزایش یابد.امروزه میزان املاح معدنی موجود در آب دریاهای آزاد جهان 3.5 در صد است که بیشتر آن را سدیم کلراید یا همان نمک طعام ﴿CINa) تشکیل می دهد.

- یکی از حقایق اصلی زندگی روزمره این است که آب و روغن با هم آمیخته نمی شوند. بیشتر ادویه جات تند از نظر ساختار شیمیایی "روغن پایه" می باشند، بنابراین نوشیدن آب پس خوردن فلفل یا ادویه تند بی حاصل است. بهترین راه حل برای بر طرف کردن تندی از دهان خوردن چیزی است که چربی را به خود جذب کند و در این بین نان یا هر چیزی که نشاسته داشته باشد ، نتیجه خوبی خواهد داشت.راه حل دیگر بعد از خوردن نان، نوشیدن شیر است. هر چند که شیر از لحاظ ساختار "آب پایه" است اما دارای ماده ای شبیه به پاک کننده ﴿detergent) است که مانند صابون با روغن یا چربی در می آمیزد و آن را می شوید و از بین می برد .

- اشعه X از بلور الماس عبور نمی‌کند و منعکس می‌شود. از این خاصیت می‌توان در تشخیص الماس حقیقی از نوع بدل آن استفاده نمود.

- طول تقریبی رود نیل که بزرگترین رود جهان است، حدود 6600 کلیومتر است.

- اسکناس از کلمه "اسیکناچیا" گرفته شده که کلمه ای روسی بوده و چون تلفظ آن برای فارسی زبانان مشکل است، آن را ساده کرده و به نام اسکناس می خوانند . اولین پول رسمی کاغذی توسط بانک شاهنشاهی، در سال 1269 شمسی در تهران انتشار یافت . در سال 1309 شمسی طبق قانون ، حق انتشار اسکناس از بانک شاهنشاهی اخذ و به بانک ملی ایران واگذار گردید . واحد پول ایران در دوره قاجاریه ، تومان بود . یک تومان معادل ده قران و برابر ده هزار دینار بود. در سال 1308 شمسی به موجب قانون، پول ایران تغییر یافت و واحد پول به ریال تبدیل شد ولی هنوز کلمه تومان به قوت خود باقی است و به معنی ده ریال به کار برده می شود .

- بر اساس یک داستان مشهور، یکی از دوندگان در سال 490 قبل از میلاد، خبر پیروزی آتنی ها بر پارسیان در ماراتن را به شهر آتن رساند. وی پس از رساندن خبر از خستگی بر زمین افتاد و جان سپرد.امروزه به یادبود این دونده و دوی مرگ آور او، در مسابقات دو و میدانی رشته ای به نام ماراتن برگزار می شود که دوندگان در آن مسافتی حدود 42 کیلو متر را می دوند.

- دیوار چین دو هزار و 200 سال پیش ساخته شده و طول آن به دو هزار و 710 کیلومتر می رسد. ارتفاع این دیوار بین پنج تا 9 متر بوده و پهنای آن به چهار و نیم متر می رسد.

- طول ساحل دریای خزر در حدود 7000 کیلومتر است . هزار کیلومتر از این مسافت برای ایران است

 

هیتلر............!!!!!!!!!!!!!!

".... حقیقت نیازی به باورآوردندگان ندارد. بگذارید یادآوری کنم: حقیقت نیازی به مومنین ندارد. خورشید دربامداد برمی خیزد __شما آن را باور ندارید، دارید؟ هیچکس از دیگری نمی پرسد، "آیا به خورشید اعتقاد داری؟ آیا ماه را باور داری؟" اگر کسی بیاید و از تو بپرسد، "آیا خورشید را باور داری؟ آیا ماه را باور داری، آیا به درختان اعتقاد داری؟"، فکر می کنی که او یک دیوانه است. چرا این سوال ها را می پرسد؟ این ها وجود دارند، بنابراین موضوع باورداشتن به آن ها وجود ندارد.

 مردم دروغ ها را باور می کنند: حقیقت نیازی به مومنین ندارد. و وقتی دروغ می سازی،
یک رهبر بزرگ می شوی. برای همین است که در روی زمین سیصد مذهب وجود دارد. حقیقت یکی است و سیصد دین و مذهب! مردم ابداع کنندگان بزرگی هستند. وقتی دروغ ها چنان هستند که کسی نمی تواند آن ها را تشخیص بدهد و راهی برای اثبات یا انکار آن ها وجود ندارد، تو حفاظت شده ای. مردمان زیادی در مورد دروغ های روحانی سخن می گویند، این مطمئن تر است.

 .... آدلف هیتلر در زندگی نامه ی خودش، ماموریت منMein Kampf ،  نوشته است که یک دروغ باید بارها و بارها تکرار شود تا حقیقت بشود. و او می داند __درواقع، هیچکس جز او به این خوبی نمی داند: این تجربه ی خودش است. او تمام زندگیش را با دروغ زندگی کرد، دروغ هایی چنان واضح که در ظاهر هیچکس حتی فکرش را نمی توانست بکند که کسی
آن ها باور کند!

 برای نمونه، " به سبب وجود قوم یهود، تمام دنیا در حال اضمحلال است و به سمت جهنم
می رود." یهودی ها چگونه وارد این شدند؟ وقتی هیتلر برای نخستین بار در مورد یهودیان سخن گفت، حتی دوستانش خندیدند و به او گفتند، "این احمقانه است." او گفت، "شما فقط صبر کنید. به تکرار این ادامه بدهید و نه تنها غیریهودیان آن را باور خواهند کرد، حتی یهودیان نیز باورش می کنند. فقط به تکرار این ادامه بدهید."

 باور توسط تکرار پیوسته ایجاد می شود. و او تمام نژاد آلمان را وادار به باور کرد __یکی از هوشمندترین نژادهای روی زمین و آنان قربانی این مرد ابله شدند. ولی او چند کیفیت داشت. برای مثال، او قادر بود چیزی را پیوسته برای سال ها تکرار کند، از پشت بام، با قطعیت و یقین کامل، بدون هیچ تردید. این واگیردار بود.

 مردم آنچه را که می گویی باور نمی کنند، آنان به روشی که تو آن را ادا می کنی باور دارند. و زمانی که هنر دروغ گویی را یادگرفتی، یک اعتیاد می شود، زیرا مردم شروع می کنند
به باور کردن تو، شروع می کنی به قدرتمند شدن. و سپس اگر بتوانی ترتیب چند چیز را بدهی، قدرتت عظیم می شود. برای نمونه، اگر بتوانی نوعی خاص از شخصیت را پیدا کنی، این به تو اعتبار می بخشد. اگر شخصیت تو طوری باشد که مردم بتوانند به آسانی تو را باور کنند، این به تو کمک می کند. مردمانی که با دروغ زندگی می کنند همیشه در اطرف خودشان یک شخصیت خاص ایجاد می کنند؛ اگر یک شخصیت هم نباشد، دست کم ظاهر آن را دارد!

هیتلر یک ورح والا mahatma  بود. او مشروب نمی خورد، به هیچ مسکری دست نمی زد. چگونه می توانی به این شخص باور نیاوری؟ فقط غذای گیاهی می خورد و لب به گوشت
نمی زد. چگونه می توانی به این شخص باور نیاوری؟ او حتی چای یا قهوه نمی نوشید و سیگار هم نمی کشید. چگونه می توانی این شخص را باور نکنی؟ او از مورارجی دسای
(نخست وزیر وقت هند که عادت داشت برای حفظ سلامتی روزانه از ادرار خودش بنوشد! م) یک روح والاتر بود، زیرا حتی ادار خودش را هم نمی نوشید! چگونه می توانی این شخص را باور نکنی؟ باید باورش کنی! او تمام اعتبارها را دارد.

 او صبح زود از خواب بیدار می شد و شب ها زود به خواب می رفت: اینگونه عادت کرده بود. او تمام عمرش را، تقریباٌ تا آخرین لحظه مجرد بود__ می گویم تقریباٌ، زیرا فقط سه ساعت قبل از مردنش، قبل از خودکشی اش، ازدواج کرد. فکر می کنم این تنها کار عاقلانه ای بود که درتمام عمرش انجام داد__ فقط سه ساعت قبل از مرگ! او می بایست فکر کرده باشد، "حالا ازدواج چکار می تواند با من بکند؟ درهرصورت بزودی خواهم مرد!"

 فقط سه ساعت قبل از خودکشی.... در میانه ی شب، وقتی که تصمیمش را برای خودکشی گرفت، کشیش را احضار کرد. کشیش را بیدار کردند و به سلول زیرزمینی او بردند. فقط سه یا چهار دوست در آنجا حضور داشتند. مراسم ازدواج سریع و فوری انجام شد و تنها کاری که پس از ازدواج کرد خودکشی بود __ این ماه عسل آنان بود. او تمام عمرش را مجرد بود.

 این چیزها اعتبارآور هستند. اگر واقعاٌ می خواهی یک دروغگو باشی، اگر واقعاٌ مایلی به دروغگویی ادامه بدهی، آنوقت باید شواهدی درست کنی که انسانی با شخصیتی ویژه هستی، چگونه می توانی دروغ بگویی؟ مردم تو را باور خواهند کرد. برای همین است که قدیسان شما، کسانی که به دروغ های روحانی می پردازند، متکی به شخصیت هستند.

 انسانی که با حقیقت زندگی می کند نیازی ندارد که به هیچ چیز تکیه کند؛ خود حقیقت کافی است. ولی حقیقت در مردم باور ایجاد نمی کند __درواقع، حقیقت مردم را شاکی می کند! مردم عاشق دروغ هستند و همیشه از حقیقت گریزانند....

 ... درواقع، دروغ هرچه بزرگتر باشد،  امکان باور آن بیشتر است، زیرا اگر دروغ کوچکی باشد، امکان کشف آن برای مردم هست، آنان این مقدار هوش را دارند! ولی اگر دروغ بسیار بزرگ باشد، بزرگتر از هوشمندی، آنان هرگز قادر به کشف آن نیستند. برای همین است که دروغ های بزرگ قرن ها زنده هستند.

مجموعه کاملی از کارهایی که باید قبل از مرگ انجام دهید!

مجموعه کاملی از کارهایی که باید قبل از مرگ انجام دهید!

مقدمه: وبلاگ problogger، مشهورترین وبلاگی که در مورد وبلاگ‌نویسی می‌نویسد، در پستی نوشته بود که همیشه لیست کردن چیزهای جالب در قالب پست‌های وبلاگی، ترافیک زیادی را از آن وبلاگ می‌کند و لینک‌های زیادی متوجه آن می‌کند.

من هم خواستم این کار را تست کنم!

 die.gif
 Journey.jpg

1-  ثبت کارهایی که دوست دارید قبل از مرگ انجام دهید:  یک سایت خوب در اینترنت وجود دارد!، سایت To do before I die :
هر کسی می‌تواند مجموعه‌ کارهای قبل مرگی خودش را در این سایت ثبت کند. به علاوه کتابی هم از این مجموعه اقدامات چاپ شد و در
آمازون قابل خرید است. شما می‌توانید بلاگر این سایت هم شوید و عکس و ویدئو آپلود کنید.

2DO_header3.gif

یک سایت خوب دیگر هم در این زمینه things to try before you die است.
در
اینجا مجموعه جالبی و عجیب و غریبی از کارهایی که می‌شود قبل از مرگ انجام داد، گردآوری شده، از آموختن زبان خارجی و کاشتن یک درخت گرفته تا انداختن یک پیغام داخل یک بطری و درست کردن یک وب سایت! و البته کارهای جنون آمیز دیگر.

2- جاهایی که باید قبل از مرگ ببنید: سایت جالبی با عنوان See before you die هم وجود دارد. در این سایت می‌توانید خیلی ساده، یک منطقه جغرافیایی مثل خاورمیانه، اروپا یا آمریکا و سپس کشور مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و جاهای دیدنی‌اش را ببنید. این هم مناطق دیدنی ایران در این سایت. این امکان را هم دارید که منطقه مورد نظر خودتان را به این سایت اضافه کنید.
- کتاب هزار جایی که باید قبل از مرگ ببینید: عنوان کتاب پرفروشی است از پاتریشیا شولتز
- کاربران فلیکر هم یک
گالری بسیار جالب از مناطق دیدنی دنیا درست کرده‌اند.
- سریال هزار جایی که باید قبل از مرگ ببینید: با الهام از کتاب پاتریشیا شولتز، شبکه دیسکاوری سریالی با همین عنوان ساخته است که در آن یک زوج جوان، طی 14 هفته به 13 کشور و 100 منطقه دیدنی در این کشورها سفر می‌کنند. شما می‌توانید به صورت آنلاین این برنامه‌ها را در اینجا تماشا کنید.

 ewfwefwef.gif

3- هزار آلبومی که باید قبل از مرگ به آنها گوش کنید: گاردین مجموعه جالبی از هزار آلبوم خوب و با ارزش را البته به سلیقه ویرایشگران خود، جمع‌آوری کرده و توصیه کرده حتما قبل از مرگ به آنها گوش کنید. از همین امروز شروع کنید به دانلود و کپی و خرید این آلبوم‌ها!

 1000albums384.gif

4- هزار فیلمی که باید قبل از مرگ ببینید: گاردین به سبک آلبوم‌های شنیدنی، مجموعه‌ای ‌از فیلم‌هایی که دیدنشان قبل از مرگ می‌ارزد، گردآوری کرده است.

 1000films_384.gif

5- 17 غذایی که باید قبل از مرگ بخورید، این هم لیست 50 چیزی که باید قبل از مرگ بخورید که در آن از کباب هم یاد شده است!

 800px-Kebab.jpg

6- کتاب‌هایی که باید قبل از مرگ خواند: لیستی از 220 رمان برتر که در ایران ترجمه و منتشر شده‌اند همراه نام انتشارات و شما باید حتما و حتما قبل از مرگ بخوانید!

7- شش کاری که گیک‌ها باید قبل از مرگ انجام دهند: قبل توجه دوستان!

8- 20 اثر هنری که باید قبل از مرگ ببینید: به انتخاب گاردین

9- مهارت‌ها و اهدافی که قبل از مرگ در وب باید به آنها برسید!

10- اهدای عضو

۵ کارخانه‌‌ مشهور و موفقی که زمانی در خدمت نازی‌ها بودند

 

بسیاری از افراد تاکنون به احتمال فراوان از محصولات یکی از کارخانه‌هایی که زمانی در خدمت نازی‌ها بوده‌اند، استفاده کرده‌اند، بدون اینکه در مورد تاریخچه این کارخانه‌های چیزی بدانند. ناگفته پیداست که این کارخانه‌ها هم‌اکنون در خدمت رایش سوم نیستند و ارتباطی با وی ندارند. اما بی‌شک زمانی این کارخانه‌ها و برندهای مشهور که در لیست 500 شرکت موفق مجله فورچون هم هستند، باعث توانمندی و موفقیت تجاری نازی‌ها می‌شدند.

هوگو بوس Hugo Boss: هوگو بوس برند مشهوری در دنیای مد و لباس است. حتی کسانی که نمی‌توانند اجناس گران هوگو بوس را ابتیاع کنند و بپوشند، تبلیغات این برند را بارها دیده‌اند و با آن کاملا آشنا هستند.

 NAZI 1.jpg

هوگو بوس زمانی یونیفرم‌های مشکی اعضای اس‌اس را تولید می‌کرد، یونیفرم‌های که حس احترام توأم با ترس را در میان مردم برمی‌انگیختند. این لباس‌ها در کارخانه‌های تولید می‌شد که در آن کارگران و اسرای نظامی تحت شرایط غیرانسانی، وادار به کار می‌شدند. این یونیفرم ها تأثیر زیادی روی بینندگان می گذاشتند، طوری که در فیلم جنگ ستارگان به صورت تلویحی به این یونیفرم‌ها اشاره می‌شود.

 NAZI 2.jpg

با این حال محصول هوگو بوس در زمان نازی‌ها مستقیما در قتل و نسل‌کشی دخیل نبودند و به علاوه از آنجا که در تابستان به واسطه رنگ سیاه و جذب بیش از حد نور خورشید باعث ناراحتی اس‌اس‌ها می‌شد، بسیار کمتر از تولیدات سایر کارخانه‌های دیگر، بدنام است!

 


 

فولکس واگن: فولکس واگن کمی پیشتر از جنگ جهانی دوم توسط «فردیناند پورشه» بنا نهاده شد. نام پورشه با اتوموبیلهای شیک و سریعی که فقط افراد ثروتمند قادر با تهیه آنها هستند، مترادف است. اما قبل از اشتهار پورشه، فردیناند پورشه به واسطه تولید اتوموبیلی معروف شد که لقب پرفروش‌ترین اتوموبیل تاریخ را هم یدک می‌کشد: فولکس قورباغه‌ای!

 NAZI 3.jpg

هیتلر شخصا به یک اتوموبیل ارزان و خوش‌ساخت علاقه داشت که هر شهروند آلمانی بتواند آن را تهیه کند. پورشه از این فرصت استفاده کرد و فولکس قورباغه‌ای را تولید کرد و سپس برای جلب موافقت شخص پیشوا، لابی سنگینی را شروع کرد.

 NAZI 4.jpg

زمانی مردم به ظاهر گرد این اتومبیل نگاه می‌کردند، شکل ظاهری که قابل تشبیه به چهره یک انسان هم بود و به فکر عشق و صلح می‌افتادند. فولکس قورباغه‌ای، اتومبیلی که سازگار با شرایط آن زمان آلمان طراحی شده بود، در کارخانه‌هایی در اشتوگارت آلمان تولید می‌شد که در آن کارگران در شرایطی برده‌وار مشغول به کار بودند.

 


 

آی‌ بی ام: هر کسی که به نحوی با کامپیوتر سرو کار دارد، محال است نام شرکت آی بی ام را نشنیده باشد. آی بی ام از معدود شرکت‌های آی تی است که تاریخ آن به قرن نوزدهم برمی‌گردد. این شرکت از سال 1924 در لیست شرکت‌ها موفق و ثروتمند مجله فورچون جاخوش کرده است و به عبارتی 60 سال پیشتر از مایکروسافت و مکینتاش، تاریخچه موفقیت این شرکت شروع شده است.

 IBM.jpg

اگر در حال خواندن این سطور باشید و اندک آشنایی با آی بی ام داشته باشید، ممکن است یک لحظه درنگ کنید و به قصد مچ‌گیری بگویید: که شرکت آی بی ام که آمریکایی است! چه ربطی به نازی‌ها دارد؟!

اما باید بدانید که در سال‌های اولیه دهه 30، بعضی از گروه‌های امریکایی مانند بنیاد راکفلر و انستیتوی کارنگی Carnegie به صورت مستقیم، پروژه اصلاح نژادی نازی‌ها را پایه‌گذاری کردند. با شروع جنگ، بیشتر شرکت‌های آمریکایی ارتباط خود را با آلمان‌ها قطع کردند، اما در این میان شرکت آی بی ام خدمت برجسته‌ای به نازی‌ها کرد.

در آن زمان تنها راه مدیریت اطلاعات در مقیاس انبوه استفاده از سیستم‌های پیچیده‌ای مانند کارت‌های پانچ بود و شرکت آی بی ام بهترین پیمان‌کار و اجرا کننده پایگاه داده‌ها به شمار می‌رفت. کارت‌های پانچ آی بی ام در زمان هیتلر هر چیزی را اداره می‌کرد: اموارت اقتصادی، مدارک پزشکی و البته یهودیان را!

با استفاده از کارت پانچ‌های آی بی ام، نازی‌ها کلیه افراد غیرآریایی را به سهولت زیر نظر می‌گرفتند. آنها می‌توانستند اطلاعات مربوط به هر فرد غیر آریایی را از لحاظ مذهب، محل اسارت و شیوه‌ اعدام مدیریت کنند.

مقامات فعلی آی بی ام در مورد این اتهام بدنام‌کننده شرکتشان می‌گویند که آنها در آن زمان قربانی شرایط بودند. آنها می‌گویند که مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر تحت کنترل نازی ها بودند. گرچه مدارک خلاف این امر را نشان می دهد، ولی آی بی ام هیچ دلیلی برای عذرخواهی احساس نمی‌کند.

دیدن ا;ین ویدئوی یوتیوب را در این زمینه توصیه می‌کنم. در این ویدئو حرف‌های کسانی مانند مایکل مور و نوام چامسکی را می‌توانید در مورد حمایت صنایع غربی و نقش آنها در شکل گرفتن و قدرتمند شدن آلمان هیتلری را ببیند و بشنوید.

در این ویدئو نشان داده می‌شود که آی بی ام در مقیاس میلیونی و به صورت اختصاصی کارت‌های پانچ برای نازی‌ها تولید می‌کرد، کارت‌های پانچی که در آن هر فرد بر حسب یهودی بودن، کولی بودن و یا گرایشان همجنس‌خواهانه کد مخصوصی داشت.

 


 

بایر: بایر یکی از مشهورترین کارخانه‌های دروسازی است، داروهای بسیار مشهوری مانند آسپرین توسط این شرکت تولید شده است. هروئین هم تولید شرکت بایر است.

 NAZI 6.jpg

شرکت بایر در زمان نازی‌ها گاز Zyklon B را تولید می‌کرد. گازی که میلیون‌ها نفر را در بازداشتگاه‌ها کشت.

این گاز توسط فریتز هاربر برای کشتن حشرات تولید شده بود. فریتز هاربر که خود یک یهودی بود برای در امان ماندن از تعقیب نازی‌ها، یهودی بودن خود را انکار کرد ولی با این وجود از آنجا که مادرش یهودی بود، طبق مقرران نازی‌ها هنوز یک فرد یهودی محسوب می‌شد. هابر در حین فرار از آلمان در نتیجه حمله قلبی درگذشت. همسر فریتز هاربر نیز بعد از اینکه از کاربرد این گاز مطلع شد، با شلیک گلوله خودکشی کرد.

 NAZI 6 (1).jpg

 


 

زیمنس: زیمنس شرکت بزرگی است که محصولاتی متفاوتی از مدارهای الکتریکی تا توربین‌های بادی و ترن‌های سریع‌السپیر می‌سازد. این شرکت نیم میلیون کارمند در سراسر جهان دارد. این شرکت در قرن نوزدهم توسط وارنر فون زیمنس تأسیس شد.

 NAZI 6 (2).jpg

با مرگ وارن، زیمنس توسط پسر او -کارل- و سپس توسط نوه وارنز یعنی هرمان اداره شد. در زمان هیتلر، انبوهی از وسایل و ملزومات که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جنگ کاربرد داشت، تولید می‌کرد. کارخانه‌های زیمنس که در نزدیکی آشویتس و پوخنوالد ساخته شده بود، از نیروی کار هزاران اسیر بهره می‌برد.

گرچه زیمنس تنها کارخانه‌ای نبود که در زمان هیتلر فعال بود ولی محصولات با اهمیتی از زیرساخت‌های راه‌آهن تا وسایل ارتباطی و تولید نیرو، از ساخته‌های این شرکت بود. اگر هیتلر را مغز جنگ لقب بدهیم، زیمنس را می توانیم به دست راست او ملقب کنیم.

در سال‌های دهه 40 دیدن اینکه اسیری صبح‌هنگام در کارخانه‌های زیمنس مدارهای الکتریکی تولید کند و عصر در اتاق‌های گازی که توسط همین شرکت تولید شده بود، اعدام شود، غیر معمول نبود. چهار پنجم کارخانه‌های زیمنس در زمان جنگ توسط متفقین نابود شد. این شرکت وادار شده است که غراماتی به بازماندگان جنگ بپردازد.

 NAZI 6 (3).jpg

 

ببین

 
 
 

روزی که زن شما , رئیس شما شود !!!

روزی که زن شما , رئیس شما شود !!!
 
 
 
تا حالا پیش خودتان تصور کرده اید که اگر روزی زن شما ، در محل کارتان ، رئیس شما بشود ، چه عواقبی خواهد داشت ؟
 
اگر مایلید تا گوشه ای از عواقب شوم این وضعیت را دریابید ، این مطلب را تا آخر ، به دقت مطالعه کنید !
 
 
اگر یکروز ، چند ساعت دیر به محل کارتان برسید ...
 
واکنش همسر/رئیس شما : این چه موقع اومدن به سر کاره ؟ می دونی ساعت چنده ؟ چرا اینقدر دیر اومدی ؟ چیکار می کردی ؟ کجا بودی ؟ با کی بودی ؟ نکنه یه زن دیگه گرفتی ؟! خائن ! این چوب دستی من کجاست ؟! دیگه حق نداری پاتو نه توی خونه و نه تو اداره بذاری !
 
 
اگر یکروز از ارباب رجوع ، زیر میزی یا همان رشوه ، دریافت کنید ...
 
واکنش همسر/رئیس شما : این چه کاری بود که تو کردی ؟ چرا این کار رو کردی ؟ مگه حقوق خودت برات کافی نبود ؟ مگه خرج و مخارجت در ماه چقدره ؟ چرا خرجت اینقدر رفته بالا ؟ نکنه یه زن دیگه گرفتی ؟! خائن ! این چوب دستی من کجاست ؟! دیگه حق نداری پاتو نه توی خونه و نه تو اداره بذاری !
 
 
اگر یکروز ، تقاضای چند روز مرخصی نمایید ...
 
واکنش همسر/رئیس شما : چرا تقاضای مرخصی کردی ؟ دیگه اتفاقی برات افتاده ؟ جایی می خوای بری ؟ کجا می خوای بری ؟  چرا می خوای بری ؟  با کی می خوای بری ؟  نکنه یه زن دیگه گرفتی ؟! خائن ! این چوب دستی من کجاست ؟! دیگه حق نداری پاتو نه توی خونه و نه تو اداره بذاری !
 
 
اگر یکروز در پرونده هایی که زیر دست شماست ، اشتباهی رخ دهد ...
 
واکنش همسر/رئیس شما : چرا این اشتباه رو مرتکب شدی ؟ چرا توی کارت دقت نکردی ؟ چرا چند وقته که بی دقت شدی ؟ چرا اینقدر حواست پرته ؟ انگار که فکر و ذکرت یه جای دیگست ؟ حواست کجاست ؟ هوش و حواست پیش کیه ؟ به کی داشتی فکر می کردی ؟ نکنه یه زن دیگه گرفتی ؟! خائن ! این چوب دستی من کجاست ؟! دیگه حق نداری پاتو نه توی خونه و نه تو اداره بذاری !
 
 
اگر یکروز ، بعنوان کارمند نمونه اداره معرفی شوید ...
 
واکنش همسر/رئیس شما : از صمیم قلب بهت تبریک می گم . تو بعنوان کارمند نمونه شناخته شدی . حالا بگو ببینم ، چی شد که یکدفعه اینقدر عوض شدی ؟ چی باعث شده که اینقدر خوب کار کنی ؟ انگیزت برای خوب کار کردن چی بوده ؟ مشوقت کی بوده ؟ نکنه یه زن دیگه گرفتی ؟! خائن ! این چوب دستی من کجاست ؟! دیگه حق نداری پاتو نه توی خونه و نه تو اداره بذاری !
 
 
اگر یکروز بخواهید از کارتان استعفا دهید ...
 
واکنش همسر/رئیس شما : چرا می خوای استعفا بدی ؟ مگه اتفاقی افتاده ؟ پس مخارج زندگی رو چطوری می خوای تامین کنی ؟ مگه شغل بهتری پیدا کردی ؟ چه شغلی ؟ کی برات پیدا کرده ؟ نکنه یه زن دیگه گرفتی ؟! خائن ! این چوب دستی من کجاست ؟! دیگه حق نداری پاتو نه توی خونه و نه تو اداره بذاری !
 
 
امیدوارم که با خواندن این مطلب ، به عمق فاجعه پی برده باشید ! پس به شما توصیه می شود که یا زوجه ای که رئیس باشد اختیار نکنید ، یا نگذارید که خانومتان رئیس شما بشود ، و یا اگر هم یک زمانی خدایی نا کرده ، روم به دیوار ، خانوم شما رئیستان شد ، سریعا و بدون هیچگونه معطلی ، از محل اداره متواری شوید و به دنبال یک شغل دیگر بروید !