عریان و پوست کنده - از هر دهن سخنی

عکس ها٬ کلیپ ها و مطالب پوست کنده از سرتا سر جهان

عریان و پوست کنده - از هر دهن سخنی

عکس ها٬ کلیپ ها و مطالب پوست کنده از سرتا سر جهان

مشاعره زیبای ناهید نوری و نادر حیدری

مشاعره زیبای ناهید نوری و نادر حیدری

درادامه بخوانید...

ناهید نوری گفت  

به نام خدایی که زن آفرید         

 حکیمانه امثال ِ من  آفرید

 
خدایی که اول تو را از لجن            
 
و بعداً مرا از لجن آفرید !


 
برای من انواع گیسو و موی            
 
برای تو قدری چمن آفرید !


مرا شکل طاووس کرد و تورا
شبیه بز و کرگدن آفرید !


 
به نام خدایی که اعجاز کرد                
 
مرا مثل آهو ختن آفرید


 
تورا روز اول به همراه من              
 
رها در بهشت عدن آفرید


 
ولی بعداً آمد و از روی لطف             
 
مرا بی کس و بی وطن آفرید


 
خدایی که زیر سبیل شما         
 
بلندگو به جای دهن آفرید !


 
وزیر و وکیل و رئیس ات نمود           
 
مرا خانه ­ داری خفن آفرید


 
برای تو یک عالمه کِیْسِ خوب          
 
شراره ، پری ، نسترن آفرید


 
برای من اما فقط یک نفر
 
براد پیت من را حَسَنْ آفرید!


 
برایم لباس عروسی کشید             
 
و عمری مرا در کفن آفرید


به نام خدایی که سهم تو را

مساوی تر از سهم من آفرید

  و بعد  نادر حیدری گفت:

 
 
به‌نام خداوند مردآفرین
 
که بر حسن صنعش هزار آفرین

 
خدایی که از گِل مرا خلق کرد                 
 
چنین عاقل و بالغ  و نازنین


 
خدایی که مردی چو من آفرید                 
 
و شد نام وی احسن‌الخالقین

 

پس از آفرینش به من هدیه داد 

مکانی درون بهشت برین

خدایی که از بس مرا خوب ساخت                ندارم  نیازی به لاک، همچنین


 
رژ و ریمل و خط چشم و کرم                     
 
تو زیبایی‌ام را طبیعی ببین
  
 
دماغ و فک و گونه‌ام کاراوست                 
 
نه کار پزشک و پروتز،همین !

 نداده مرا عشوه و مکر و ناز                  
 
نداده دم مشک من اشک و فین!
 
مرا ساده و بی‌ریا آفرید جدا از حسودی و بی‌خشم و کین 


 
زنی از همین سادگی سود برد                 
 
به من گفت از آن سیب قرمز بچین 
 من ساده چیدم از آن تک‌درخت 
 
و دادم به او سیب چون انگبین


 
چو وارد نبودم به دوز و کلک 
 
من افتادم از آسمان بر زمین


و البته دراین مرا پند بود 

که ای مرد پاکیزه و مه‌جبین
 
 
تو حرف زنان را از آن گوش گیر                 
 
و بیرون بده حرفشان را ازاین


 
که  زن از همان بدو پیدایش‌ات 
 
نشسته مداوم تو را در کمین!


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد