عریان و پوست کنده - از هر دهن سخنی

عکس ها٬ کلیپ ها و مطالب پوست کنده از سرتا سر جهان

عریان و پوست کنده - از هر دهن سخنی

عکس ها٬ کلیپ ها و مطالب پوست کنده از سرتا سر جهان

پرواز را به خاطر بسپار

پرواز


یا تا به حال آرزو کرده‌اید که ای کاش اعتماد به نفس و خودباوری بیشتری داشتم؟

همشهری -آیا منتظرید کارهای خاص، مشخص و از قبل تعیین شده‌ای را در زندگی خود به انجام برسانید تا بعد از آن احساس اعتماد به نفس و خودباوری کنید؟ آیا به هیچ کاری دست نمی‌زنید یا با بی‌علاقگی و بی‌میلی کارهایتان را انجام می‌دهید، به این امید که روزی اعتماد به نفس و خودباوری به طرزی معجزه‌آسا به سراغتان بیاید؟ اغلب ما فکر می‌کنیم که اعتماد به نفس یعنی اینکه به توانایی‌های خود اعتماد و ایمان داشته باشیم اما با این نوع نگرش، شما زمانی احساس اعتماد به نفس می‌کنید که کاری را بدون ایراد و هیچ عیب و نقصی انجام دهید؛ حال آنکه اعتماد به نفس واقعی آن است که روی آگاهی و توانایی‌های ما نیز تاثیر بگذارد.

اعتماد به نفس احساس ترسی است که شما از انجام کاری دارید، اما به‌رغم آگاهی از این ترس به انجام آن اقدام می‌کنید. ادراکی که از خودتان دارید، تاثیر بسیار زیاد و شگفت‌ انگیزی بربرداشت دیگران نسبت به شما دارد. تعبیر شما از خودتان یک واقعیت است؛ هر چه اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، احتمال موفقیت شما نیز بیشتر خواهد شد. راه هایی وجود دارد که شما می‌توانید با آگاهی از آنها، پایه‌های اعتماد به نفس خود را بنا کنید. به وسیله این راهکار شما می‌توانید تاثیر ذهنی‌ای را که برای دستیابی به این پتانسیل نیاز دارید، به دست آورید.

خوب لباس بپوشید: اگر چه نوع لباس انسان برای او شخصیت نمی‌آورد و انسانیت آدم‌ها به نوع پوشش آنها نیست اما نوع پوشش انسان در چگونگی احساس او نسبت به خودش موثر است. هیچ‌کس نمی‌تواند بیش از آنچه از ظاهر شما می‌بیند از شما شناخت و آگاهی داشته باشد. هنگامی که ظاهر شما خوب به نظر نمی‌رسد، طرز تلقی شما را نسبت به خودتان تغییر می‌دهد و باعث می‌شود همین تاثیر را بر دیگران نیز بگذارید. با مراقبت و رسیدگی به وضع ظاهرتان از این مزیت خود بهره‌مند شوید.

در واقع اعتماد به نفس  نتیجه باور قلبی و درونی شماست به توانایی‌ها و قابلیت‌هایتان؛ حتی اگر از پس کاری برنیایید و شکست بخورید.

 تند بروید: یکی از آسان‌ترین روش‌های گفتن اینکه یک شخص چه احساسی نسبت به خودش دارد، امتحان راه رفتن اوست. آیا آهسته راه می‌رود؟ راه رفتن او ناشی از خستگی است و آیا با زحمت و پردردسر به نظر می‌رسد یا پرانرژی و با عزم و  اراده است؟ افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند، تند راه می‌روند؛ آنها هدف مشخصی را در نظر دارند که به سوی آن گام برمی‌دارند؛ قرار ملاقات و کار مهمی برای انجام دادن دارند. حتی اگر شما برای رسیدن به مقصد خود عجله ندارید، می‌توانید اعتماد به نفس خود را با برداشتن گام‌هایی با عزم و اراده نشان دهید؛ 25 درصد تندتر راه رفتن باعث می‌شود شما مهمتر به نظر برسید.

 

قرار گرفتن در حالتی خوب و راحت:‌ راه رفتن هر شخص برای خود داستانی به همراه دارد؛ افرادی که شانه‌های افتاده‌ای دارند و بی‌حال حرکت می‌کنند، افرادی هستند که فاقد اعتماد به نفس هستند. آنها نسبت به کاری که انجام می‌دهند علاقه‌مند و پرشور و شوق نیستند و از  نظر دیگران نیز مهم به نظر نمی‌رسند. به وسیله تمرین کردن قرار گرفتن در حالت و وضعیت خوب، شما خود به خود از احساس اعتماد به نفس بیشتری برخوردار خواهید شد؛ به طور مستقیم و ثابت بایستید، سرتان را بالا نگه دارید و با چشمانتان با دیگران ارتباط برقرار کنید. بدین گونه، شما تاثیر مثبتی بر دیگران می‌گذارید و خودتان نیز متعاقبا احساس هوشیاری و قدرت و اختیار بیشتری دارید.

 

تبلیغ شخص: یکی از بهترین راه‌های ساختن اعتماد به نفس گوش دادن به سخنان الهام‌بخش و انگیزه‌دهنده است. متاسفانه فرصت گوشت دادن به حرف‌های یک سخنران بزرگ بسیار محدود و کم است. شما می‌توانید آن را با یک تبلیغ ساده جبران کنید؛ 30 تا 60 ثانیه از یک گفتار انرژی‌بخش، نکات برجسته و اهداف خود را بنویسید. سپس جلوی آینه بایستید و هر چه را که می‌دانید به افزایش اعتماد به نفس شما کمک می‌کند، با صدای بلند برای خود تکرار کنید.

 

سپاسگزاری و قدردانی: وقتی شما بر چیزی که می‌خواهید بیش از اندازه تمرکز کنید، ذهن شما دلایلی برای نداشتن آن خلق می‌کند. این باعث می‌شود که ذهن شما هوشیارتر شود. بهترین راه، تمرکز همیشگی بر حق‌شناسی و سپاسگزاری است. در طول روز وقتی را اختصاص دهید تا از کسانی که شایسته سپاسگزاری هستند، قدردانی به عمل آورید. موفقیت‌های گذشته را به یاد آورید؛ مانند مهارت‌های خاص و ویژه، لحظات مثبت. شما تعجب خواهید کرد که چطور این قدرشناسی بیشتر، باعث می‌شود که در راه موفقیت گام بردارید.

 

تعریف کردن از دیگران: هنگامی که ما درباره خودمان احساس منفی داشته باشیم، اغلب نسبت به دیگران نیز احساساتی بی‌پایه و اساس، ناشی از توهین و بی‌احترامی داریم. این چرخه معیوب را بشکنید. عادت کنید از دیگران تعریف و تمجید کنید و بگذارید که این عادت در شما نهادینه شود. از بدگویی و توهین پشت‌سر دیگران خودداری کرده و سعی کنید از اطرافیانتان تعریف و تمجید کنید؛ بدین ترتیب احساس خوبی خواهید داشت و پایه‌های اعتماد به نفس خود را پی‌ریزی خواهید کرد . با جست‌وجوی بهترین‌ها در وجود دیگران، شما مستقیما بهترین‌ها را در وجود خود نیز کشف خواهید کرد.

در ردیف جلو بنشینید: در مدرسه، محل کار و محافل عمومی در گوشه و کنار دنیا، مردم همیشه تلاش می‌کنند که ردیفی را در انتهای اتاق برای نشستن انتخاب کنند. بیشتر مردم ترجیح می‌دهند در ردیف‌های عقبی بنشینند زیرا آنها از اینکه مورد توجه واقع شوند، هراس دارند. این واکنش ناشی از عدم اعتماد به نفس است. با این تصمیم که بعد از این ردیف‌های جلویی را برای نشستن انتخاب کنید، شما می‌توانید با غلبه براین ترس‌های نامعقول، اعتماد به نفس خود را بالا ببرید. همچنین شما به عنوان افرادی مهم که ردیف‌های جلو را انتخاب کرده‌اید، بیشتر مورد توجه و گفت‌وگو قرار خواهید گرفت.

بلند صحبت کنید: بسیاری از مردم در طول بحث‌های گروهی هرگز بلندصحبت نمی‌کنند زیرا می‌ترسند دیگران فکر کنند آنها چه حرف‌های بی‌ارزشی می‌زنند. این ترس در واقع به حق و سزاوار نیست.

به طور کلی مردم همان تصویری را که ما از خود داریم، می‌پذیرند و مبنای رفتار بیشتر آنها نیز با ما دقیقا براساس همان ترس‌های ما خواهد بود.


چیزهایی که آموخته ام

چیزهایی که آموخته ام:

-         کسی که چیزی ندارد که بخواهد برای خاطر آن جانش را از دست بدهد، چیزی هم ندارد که بخواهد برای خاطرش زندگی کند.

-         روزی را که خورشید غروب کرد و تو هیچ کار مفیدی انجام ندادی، جزو عمرت محسوب نکن.

-         زندگی رنگ آمیزی یک تصویر است نه جمع و تفریق کردن.

-         می توانی ساکت بمانی و مردم  خیال کنند تو نفهم هستی یا دهانت را بازکنی و شک آنان را از بین ببری.

-         اگر به کسی بیست دلار قرض بدهی و او دیگر پیدایش نشود، حتماً ارزشش را داشته که بابت ندیدن او آن پول را از دست بدهی.

-         مادرم همیشه میگفت: زندگی مثل یک جعبه شکلات است، هیچ وقت نمی فهمی برای چی دلت شکلات میخواهد....

-         بگذارید برای در امان ماندن از خطر دعا نکنم، بلکه دعا کنم تا جسورانه با آن روبرو شوم. بگذارید دعا نکنم دردم ساکت شود، بلکه دعا کنم بتوانم بر آن غلبه کنم. بگذارید دنبال دوستی نگردم تا در نبرد زندگی یاری ام کند، بلکه به نیرو و پایداری خودم چشم داشته باشم. بگذارید آرزو نکنم همین طور در انتظار بنشینم تا  کسی مرا برهاند، بلکه آرزو کنم آنقدر شکیبایی داشته باشم تا بتوانم خود، آزادی ام را به دست آورم.

-         یک ساعت خوشی در میان جمع به یک عمر زندگی بی نام و نشان می ارزد.

-         فقط برای مدت کوتاهی اینجا هستی. شتاب مکن و نگران نباش. با آسودگی گل های سر راهت را ببوی.

-         زندگی مانند سکه است. میتوانی هر طور که میخواهی آن را خرج کنی. اما فقط یکبار....

 

در سه کلمه می توانم آنچه را درباره زندگی آموخته ام بگویم: زندگی ادامه دارد....

واقعا چه کسی مسئول و پاسخگو است ؟


پارسال عده زیادی از مهاجرین در آزمون سراسری و آزاد سال 86 و امتحانات فراگیر پیام نور در سال 86 شرکت کرده بودند عده زیادی از این مهاجرین در رشته های خاصی قبول شده بودند (این در حالی بود که در دفترچه های آزمون اصلا ذکر نشده بود که برای داوطلبان مهاجر شرط معدل 17 و بالاتر لازم است) اما همان اوایل ثبت نام و معمولا در ترم دو به ایشان اعلام شده که بایستی پاسپورت تحصیلی داشته باشید و با کارت اقامتی امکان ادامه تحصیل وجود ندارد و بایستی با ارائه کارت اقامتی و تصفیه حساب جهت صدور پاسپورت تحصیلی اقدام نمایند اما جالب اینجاست که برای اداره اتباع تمام شهرستانهای ایران بخشنامه آمده است که تمام دانشجویان افغانی ورودی سال 86 تنها در صورتی بخشنامه داده شود که معدل دیپلم آنها بالای 17 باشد این مطلب در دفترچه آزمون ذکر نشده بود و حالا در سال جدید تحصیلی دانشجویان مهاجر ورودی 86 همگی با مشکل مواجه شدند و نمیتوانند ادامه تحصیل بدهند !
بنده نگارنده این مطلب برای این قضیه ابتدا دو بار به سفارت افغانستان مراجعه نمودم در آن وقت آقای رحیمی و هم اکنون خانم بختیاری متفقا اعلام کردند که در این رابطه سفارت کار خاصی نمی تواند بکند جز اینکه در صورت تعداد زیاد شما و جمع آ<ری طومار گزارش شما را به وزارت خارجه بدهیم !
بعد از آن به وزارت علوم و تحقیقات مراجعه نمودیم آنها هم فقط گفتند که از نظر ما شما دانشجو هستید ولی رسمیت شما منوط به ارائه گذرنامه تحصیلی است و در این رابطه کاری از دست ما ساخته نیست و ما فقط میتوانیم نامه شما را به وزارت کشور جهت پیگیری ارجاع کنیم ! مسئولین وزارت کشور (خرده کارمندها) هم فقط جوابهای سربالا میدهند
در این رابطه الان این دسته از دانشجویان بلاتکلیف مانده اند چکار کنند از شما خواننده محترم تقاضا میشود اگر راه خاصی به نظرتان میرسد به آدرس وبلاگ یا ایمیلمان ارسال نمایید یا حداقل این مطلب را در اینترنت پخش کنید تا خبر به گوش بعضیها که فقط بلدند قوانین خشک و غیر انعطاف پذیر وضع و اعمال کنند حداقل برسد تا شاید اندکی به تفکر در اینباره بیافتند
www.mohajereshiraz.blogsky.com
rzjrh@hotmail.com



ارسالی رضا جان

سخنان خیلی خیلی عالی

همیشه ماندن دلیل بر عاشق بودن نیست...خیلی ها میروند تا ثابت کنند که تا همیشه، عاشقند.

--------------------------

آنکس که از دشمن داشتن می ترسد هیچگاه دوست واقعی نخواهد داشت
------------------------------
مهم این نیست که شما سرنگون شدی. مهم آن است که دوباره به پا خیزید
--------------------------

ادامه مطلب ...

الفبای خوشبختی

A – Accept : پذیرا باشید:
دیگران را همانگونه که هستند بپذیرید ، حتی اگر برایتان مشکل باشد که عقاید ، رفتارها و نظرات آنها را درک کنید.
B- Break away : خودتان را جدا سازید:
خود را از تمام چیزهایی که مانع رسیدن شما به اهدافتان می شود جدا سازید.
C- Creat : خلق کنید :
خانواده ای از دوستان و آشنایانتان تشکیل دهید و با آنها امیدها ، آرزوها ، ناراحتی ها و شادی هایتان را شریک شوید.
D – Decide : تصمیم بگیرید:
تصمیم بگیرید که در زندگی موفق باشید . در آن صورت شادی راهش را به طرف شما پیدا می کند و اتفاقات خوشایند و دلپذیری برای شما رخ خواهد داد.
E- Explore : کاوشگر باشید :
جستجو و آزمایش کنید . دنیا چیزهای زیادی برای ارائه کردن دارد و شما هم قادرید چیزهای زیادی را ارائه دهید. هر زمان که کار جدیدی را آزمایش می کنید خودتان را بیشتر می شناسید.
F- Forgive : ببخشید :
ببخشید و فراموش کنید . کینه فقط بارتان را سنگین تر می کند و الهام بخش ناخوشایندی است. از بالا به موضوع نگاه کنید و به خاطر داشته باشید که هر کسی امکان دارد اشتباه کند.
G- Grow : رشد کنید:
عادات و احساسات نادرست خود را ترک کنید تا نتوانند مانع و سد راه شما برای رسیدن به اهدافتان شوند.
H – Hope : امیدوار باشید:
به بهترین چیزها امید داشته باشید و هرگز فراموش نکنید که هر چیزی امکان پذیر است ، البته اگر در کارهایتان پشتکار داشته باشید و از خدا کمک بخواهید.
I- Ignore : نادیده بگیرید:
امواج منفی را نادیده بگیرید . روی اهدافتان تمرکز کنید و موفقیت های گذشته را بخاطر بسپارید . پیروزی های گذشته نشانه و رابطی برای موفقیت های آینده هستند.
J – Journey : سفر کنید:
به جاهای جدید سر بزنید و با فکر روشن ، امکانات جدید را آزمایش کنید . سعی کنید هر روز چیزهای جدیدی را بیاموزید ، بدین صورت رشد خواهید کرد و احساس زنده بودن می کنید.
K – Know : بدانید:
بدانید که هر مساله ای هر چقدر هم که سخت و دشوار باشد در نهایت حل خواهد شد . همان طور که گرمای مطبوع و دلپذیر بهار پس از سرمای طاقت فرسای زمستان می آید.
L – Love : دوست بدارید :
اجازه دهید که عشق به جای نفرت ، قلبتان را پر کند. زمانی که نفرت در قلب شما ساکن است هیچ فضای خالی برای عشق وجود ندارد ، اما موقعی که عشق در قلبتان ساکن است ، تمام خوشبختی و شادی در وجودتان قرار دارد.
M – Manage : مدیر باشید:
بر زمان مدیریت داشته باشید ، تا استرس و نگرانی کمتری شما را رنج دهد . استفاده درست از زمان باعث می شود که روی موضوعات مهم بهتر تمرکز کنید.
N- Notice : توجه کنید:
هرگز افراد فقیر ، ناامید ، رنج کشیده و ضعیف را نادیده نگیرید و هر نوع کمکی را که قادرید به این افراد ارائه دهید از آنان دریغ نکنید.
O-Open : باز کنید:
چشم هایتان را باز کنید و به تمام زیباییهایی که در اطرافتان وجود دارد نگاه کنید ، حتی در سخت ترین و بدترین شرایط ، چیزهای زیادی برای سپاسگزاری وجود دارد.
P –Play : بازی و تفریح کنید:
فراموش نکنید که در زندگیتان تفریح و سرگرمی داشته باشید . بدانید که موفقیت بدون شادی و لذت های مشروع ، مفهومی ندارد.
Q – Question : سوال کنید:
چیزهایی را که نمی دانید بپرسید ، زیرا که شما برای یاد گرفتن به این کره خاکی آمده اید.
R – Relax : آرامش داشته باشید:
اجازه ندهید که نگرانی و استرس بر زندگی شما حاکم شود و به یاد داشته باشید که همه چیز در نهایت درست خواهد شد.
S – Share : سهیم شوید:
استعدادها ، مهارتها ، دانش و توانائیهایتان را با دیگران تقسیم کنید ، زیرا هزاران برابر آن به سمت خودتان برمی گردد.
T – Try : تلاش کنید:
حتی زمانی که رویاهایتان غیر ممکن به نظر می رسند تلاشتان را بکنید . با تلاش و مشارکت در انجام کارها ماهرو خبره می شوید.
U – Use : استفاده کنید :
از استعدادها و توانایی ها یتان به عنوان بهترین هدیه استفاده کنید . استعدادهایی که تلف شوند ارزشی ندارند. استفاده صحیح از استعدادها و تواناییهایتان برای شما پاداش های غیرمنتظره ای به دنبال دارد.
V – Value : احترام بگذارید:
برای دوستان و اقوامی که شما را حمایت و تشویق کرده اند ، ارزش قایل شوید و هر کاری که از دستتان بر می آید برای آنها انجام دهید.
X – X-Ray : اشعه ایکس:
با دقت و شبیه اشعه ایکس به قلب های انسانهای اطراف خود بنگرید در نتیجه شما زیبایی و خوبی را در قلب آنها خواهید دید.
Y – Yield : اجازه دهید:
اجازه دهید که صداقت و درستکاری وارد زندگیتان شود. اگر شما در راه درستی حرکت کنید درانتها خوشبختی را خواهید یافت .
Z – Zoom : تمرکز کنید:
زمانی که خاطرات تلخ ، ذهنتان را پر کرده است ، به جاهای شاد بروید . اجازه ندهید که تلخی ها مانع رسیدن شما به اهدافتان شود. در عوض روی توانایی ها ، رویاها و فردایی روشن تمرکز کنید

ده نویسنده‌ی بزرگ که جایزه‌یِ نوبل نگرفتند

به قلمِ لنا کالم‌تِگبرگرفته از روزنامه‌یِ سونسکا داگ بلادترباب محب
ایمل زولا ( 1840 – 1902)


ایمل زولا نویسنده‌یِ ناتورالیست (طبیعی‌گرا) فرانسوی درسالِ1902 یعنی یک‌سال قبل از مرگش کاندیدِ اولین جایزه‌یِ ادبی نوبل شد. اما از آن‌جائی‌که به نظرِ کارل داوید آف وایرسن دبیرِدائم وقت کمیته‌ی نوبل، ادبیات باید " سمت و سوی معنوی و مطلوبی" داشته باشد، این جایزه به زولا تعلق نگرفت. ازجمله دلایل کمیته‌ی نوبل " ناتورالیسمِ بسیار بی‌روح و بی‌ملاحظه‌یِ زولا باعث می‌شود که به دشواری بتوان اورا مناسب این جایزه دانست." وبدین ترتیب جایزه به شاعر فرانسوی سُلی پرودهوم، نویسنده‌ای که آثارِ چندانی از خود به جای نگذاشته است و این شروع جالبی برای جایزه‌یِ ادبی نوبل نبود.

 


ادامه مطلب ...

۶ حرفی که زنان نباید به شوهرانشان بزنند!

من می دانم که شما الان در حال فکر کردن به چه چیزی هستید. اینکه زوجهای ازدواج کرده نباید هیچ رازی را داشته باشند و باید همه چیز را با شوهرشان در میان بگذارند اما به اعتقاد من این حرف تنها مزخرفی بیش نیست! چیزهایی وجود دارد که قطعاٌ شما نباید آن را با همسرتان در میان بگذارید.باید دهنتان را ببندید و حرف نزنید.مهم نیست که در چه شرایطی باشید و در چه وضعیتی . جمله بزرگی رو بخاطر می آورم که بحق می گفت : چیزی را که نمی داند وی را نخواهد نرنجاند!

ادامه مطلب ...

سخنان برگزیده

بشر به خوشبختی خیلی زود عادت می کند و چون خیلی زود عادت می کند خیلی زود هم فراموش می کند که

خوشبخت است .

------------ --------- ----



شخصی که امروز زیر سایه ای ارمیده ، مدیون کسی است که مدت ها قبل درختی کاشته .

 وارن بوفه

 

____________ _________ _________

آیا می دانستید که ؟؟


 

 

آیا میدانستید که نور خورشید فقط تا عمق 400 متری آب دریا نفوذ می کند
آیا میدانستید که امریکا تا 50 میلیون سال دیگر دو نیم خواهد شد
آیا میدانستید که عدد 2520 را می توان بر اعداد 1 تا10 تقسیم نمود بدون آنکه خارج قسمت کسری داشته باشد
آیا میدانستید که فشار در مرکز خورشید تقریبا 700 میلیون تن بر 452/6 سانتی مترمربع است
آیا میدانستید که طول عمر مردم سوئد و ژاپن از دیگر ملل جهان بیشتر است
آیا میدانستید که شیشه در ظاهر جامد به نظر می رسد ولی در واقع مایعی است که بسیار کند حرکت می کند
آیا میدانستید که داغ ترین نقطه کره زمین در دالول اتیوپی است. در این منطقه در یک روز عادی دمای هوا در سایه به 94 درجه فارنهایت می رسد
آیا میدانستید که آبشار آنجل در ونزوئل20 برابر بلندتر از ابشار نیاگارا است
آیا میدانستید که هر تکه کاغذ را نمی توان بیش از 9 بار تا کرد
آیا میدانستید که در هرم خئوپوس در مصر که 2600 سال قبل از میلاد ساخته شده است به اندازه ای سنگ به کار رفته که می توان با آن دیواری اجری به ارتفاع 50 سانتی متر در دور دنیا ساخت
آیا میدانستید که سرعت صوت در فولاد 14 بار سریعتر از سرعت آن در هواست
آیا میدانستید که وقتی مگس بر روی یک میله فولادی می نشیند میله فولادی به اندازه دو میلیونیم میلیمتر خم می شود
آیا میدانستید که هر سال از 600/557/31 ثانیه تشکیل شده است
آیا میدانستید که بزرگترین گل جهان فلوزیا نام دارد
آیا میدانستید که بیشترین ضربان قلب را قناری ها با1000بار در دقیقه و کمترین را فیل با 27 بار در دقیقه دارد
آیا میدانستید که اگر تمام رگ های خونی را در یک خط بگذاریم تقریبا 97000 کیلومتر می شود
آیا میدانستید که یک لیتر سرکه در زمستان سنگین تر از تابستان است
آیا میدانستید که 30 برابر مردمی که امروزه بر سطح زمین زندگی می کنند در زیر خاک مدفون شده اند
آیا میدانستید که نزدیکترین ستاره به زمین بعد از خورشید الفامنچوری است که فاصله ان تا زمین 3/4سال نوری است
آیا میدانستید که تنها حیوانی که نمی تواند شنا کند شتر است
آیا میدانستید که فلز اوسمیم سنگین ترین ماده روی زمین است


آیا میدانستید که ۶۰٪ از ماهواره های جهان نظامی و ۴۰٪ بقیه غیرنظامی است


آیا میدانستید که در هر ثانیه بیش از ۵۰۰۰ بیلیون بیلیون الکترون به صفحه تلویزیون بر خورد می کند و تصویری را که شما تماشا می کنید به وجود می اورد


آیا میدانستید که گزنه برای درمان رماتیسم، درد کمر در ناحیة دمبالچه، درد لگن خاصره (درد اعصاب کمر) و نیز درمان بیماری های مثانه، مجاری ادراری و کلیه بسیار مفید است


آیا میدانستید که شانس شبیه بودن دو اثر انگشت یک به ‫64 میلیارد است‌.‏
آیا میدانستید که اگر امواج ماورای صوت را به قسمت محدودی از فضا که در ان گرد و غبار و یا ذرات دود سیگار موجود باشد بتابانیم این ذرات با سرعت رسوب می کنند


آیا میدانستید که ایا می دانستید درجه حرارت بالاترین قسمت یک شعله به 1540 درجه می رسد در حالی که پایین ترین قسمت ان فقط 300درجه حرارت دارد


آیا میدانستید که در تقسیمات لشگری به ده هزار سرباز، تومان گفته و فرمانده آن را امیر تومان می نامند

آیا میدانستی -

  • آیا میدانستی که یک آمپر برابر است با 6242 میلیون میلیارد الکترون بر ثانیه که از یک مدار عبور میکند.
  • آیا میدانستی که زمین با سرعت سی کیلومتر بر ثانیه دور خورشید می چرخد.
  • آیا میدانستی که چین با تولید بیست و پنج درصد کل تخم مرغ جهان یعنی معادل صد و سی میلیارد تخم مرغ رتبه اول را در جهان دارد.
  • آیا میدانستی که سالیانه پانصد میلیون نفر مبتلا به بیمارى مارالیا میشوند و دراین بین تنها در میان کودکان مبتلا شده ، یک میلیون کودک سالیانه جان خود را از دست میدهند.
  • آیا میدانستی دو رود دجله و فرات از کشور ترکیه به ترتیب از کوههاى تاروس و دملوداغ سرچشمه میگیرند.