عریان و پوست کنده - از هر دهن سخنی

عکس ها٬ کلیپ ها و مطالب پوست کنده از سرتا سر جهان

عریان و پوست کنده - از هر دهن سخنی

عکس ها٬ کلیپ ها و مطالب پوست کنده از سرتا سر جهان

دبی؛ رشد و شکوفایی با سرعت شگفت‌آور


دبی خیره کننده، مفرح و کمی فراواقعی است. از شن و آفتاب و خرید برخواسته، آنچه دیروز شهرﻯ کوچک و آرام با خانه‌هاﻯ حیاط دار گچی مرجانی ساخته تجار پارسی و خانه‌هاﻯ نخلی ماهیگیران و غواصان مروارید بود، امروز، آسمانخراش‌هایی درخشان و بازارهاﻯ مدرن پوشاک و عطریات و محصولات بهترین تولید‌کنندگان جهان است.
شجاعت رهبران شهر ستودنیست؛ ساخت هتل‌ها در دریا، ایجاد جزایر مصنوعی وسیع با ۱۲۰ کیلومتر ساحل جدید، پیست اسکی مسقف با برف مصنوعی و دو تله‌سیژ... ساخت فرودگاه بین‌المللی ستایش شده در ۱۵ سال.
دبی در چند ساله اخیر مقصد جهانگردﻯ بسیارانیست، این محبوبیت از طریق سیاست‌هاﻯ لیبرال (با توجه به استاندارد‌هاﻯ منطقه) و امنیت عالی کسب شده است. دبی استراحتی کوتاه براﻯ خرید، حمام آفتاب، غذاﻯ خوب، تماشاﻯ کنسرت‌ها و رویداد‌هاﻯ ورزشی و حتی برخی لذت‌هاﻯ گناه‌آلود است!

ادامه مطلب ...

زلزله ای مهیب شیلی را لرزاند !



سراسر اقیانوس آرام تحت تاثیر سونامی


در ساعت 3:34 بامداد 27 فوریه 2010 (8 اسفند 88) به وقت محلی جمهوری شیلی، زلزله ای ویرانگر با قدرت 8.8 در مقیاس ریشتر جنوب غربی سانتیاگو پایتخت این کشور و نقاط دیگری از این کشور واقع در آمریکای جنوبی را لرزاند. این زلزله یکی از قوی ترین زمین لرزه ها است که تاکنون گزارش شده که زندگی نزدیک به دو میلیون نفر در شیلی را تحت تاثیر قرار داده است. مرکز این زلزله در ۱۱۵ کیلومتری شمال شرقی شهر کنسپسیون و ۳۲۵ کیلومتری جنوب غربی سانتیاگو، پایتخت شیلی بود. تا بحال نزدیک به هشت پس زلزله که بزرگی یکی از آنها نزدیک به هفت ریشتر بود، مناطق زلزله زده را تکان داده اند.

مقام های دولت شیلی می گویند خرابی های ناشی از این زلزله بر زندگی بیش از دو میلیون نفر از ساکنان این کشور را تحت تاثیر قرار داده است. تاکنون بیش از 400 نفر در زلزله شدیدی که مرکز این کشور را لرزاند، کشته شده اند و این بیم وجود دارد که تلفات این زلزله افزایش یابد. بنابر این گزارش و آخرین خبرهایی که در این رابطه در اختیار شما دوستان قرار می گیرد صدها هزار خانه در این زلزله ویران شده و ساختمان های بزرگ و پل ها فرو ریخته و جاده ها خراب شده اند. شدت زلزله به حدی بود که یک کارخانه شیمیایی در حومه پایتخت دچار آتش سوزی شد. بسیاری از شبکه راه های شیلی و بزرگراه های جدید این کشور بر اثر زلزله آسیب جدی دیده اند.

به دنبال زلزله شدید شیلی، آب، برق و تلفن در بسیاری از نقاط قطع شده و رئیس جمهور شیلی گفته است که دولت او تلاش می کند نیازهای اولیه زلزله زدگان را هر چه زودتر تامین کند. گروه های امدادی از ساعات اولیه زلزله به مناطق مختلف اعزام شده و تلاش کرده اند تا افرادی را که زیر آوار مانده اند، نجات دهند. فرودگاه بین المللی سانتیاگو از تبعات این زلزله دور نمانده و کلیه پروازهای آن برای مدت هفتاد و دو ساعت لغو شده اند. این فرودگاه دچار خرابی هایی هم شده و مقامات مسئول در حال تلاش برای بازگشایی آن هستند. تا اطلاع ثانوی، کلیه پروازهای این فرودگاه به فرودگاه مندوزا در آرژانتین منتقل شده اند.

شیلی به علت قرار گرفتن در منطقه ای زلزله خیز، در برابر بلایای طبیعی همچون زلزله آسیب پذیر است. در سال ۱۹۶۰، زمین لرزه ای به شدت 9.5 ریشتر شهر والدیویا در شیلی را تکان داد که به کشته شدن ۱۶۵۵ نفر منجر شد.

:: هشدار سونامی و سیل بعد از زلزله


زلزله مهیب شیلی منجر به وقوع سونامی نیز شده و در جزیره خوان فرناندز شیلی، تاکنون پنج نفر کشته و چند نفر نیز ناپدید شده اند. از آنجا که این سونامی و زمین لرزه در سراسر اقیانوس آرام انتشار یافته است، مرکز هشدار سونامی اقیانوس آرام اعلام کرده است که هنوز چندین کشور در آمریکای جنوبی از جمله پرو، اکوادور، مکزیک و گواتمالا و نیز تعدادی از کشورهای آسیایی به‌ ویژه اندونزی، ژاپن و فیلیپین در معرض خطر امواج این سونامی قرار دارند. این سونامی هم اکنون به سواحل شرقی نیوزیلند رسیده است ولی هنوز هیچ گزارشی درباره خسارت‌های احتمالی در این کشورها منتشر نشده است. ژاپن نیز نسبت به وقوع سونامی در سواحل خود در اقیانوس آرام هشدار داده و گزارش شده که موج هایی به بلندی سه متر در این منطقه مشاهده شده است. دولت این کشور به هزاران نفر در سواحل شمالی این کشور دستور تخلیه خانه های خود را داده است. هاوایی از خطر سونامی مصون مانده و هشدارهای اولیه در مورد احتمال سونامی برای این منطقه پس از کاهش ارتفاع موجها، تکرار نشده است.


 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را انتخاب کنید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه مطلب ...

فوران آتشفشان در ایسلند و اختلال گسترده در پروازهای بین المللی



همانطور که شنیده اید در روز پنجشنبه (۱۵ آوریل / ۲۶ فروردین) فوران آتشفشانی در ایسلند موجب لغو بیش از 250 پرواز به مبدا و مقصد فرودگاههای بریتانیا شده بود که در این رابطه به تدریج هشت کشور حریم هوایی خود را برای رفت‌وآمد هوایی کاملا بستند که عبارتند بودند از: بریتانیا، ایرلند، هلند، بلژیک، دانمارک، فنلاند، نروژ و سوئد. در فرانسه نیز بخش بزرگی از حریم هوایی بسته شد. در آلمان نیز هزاران نفر از سفرهای خود بازماندند.

بنابر این گزارش، شبکه های تلویزیونی بریتانیا با قطع برنامه های عادی و انتشار این خبر به صورت فوری، اعلام کردند هزاران پرواز به مقصد فرودگاه های بریتانیا یا از مبدا این فرودگاه ها، لغو شد و صدها هزار مسافر به علت لغو و یا تاخیر در پرواز، از این سانحه طبیعی، متاثر خواهند شد. فرودگاه هیث روی لندن در پایتخت انگلیس که از ظهر ۱۵ آوریل تعطیل شد، شلوغ ترین فرودگاه جهان است که روزانه 1300 و سالانه 480000 هزار پرواز در آن صورت می گیرد و 90 شرکت هواپیمایی، از جمله هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، هما، در آن فعال است.

ادامه مطلب ...

نتایج کانکور روزانه

لطفا نتایج کانکور سال 1388 هجری خورشیدی را در این لینک از سایت تحصیلات عالی (آموزش های عالی) افغانستان ببینید: 

http://www.mohe.gov.af/?p=daily&n=1 

 

به امید موفقیت شما

زندگی


Life is happinessزندگی شادی است

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

ادامه مطلب ...